سال قبل از یه سایت خرید آنلاین لپتاپ خریدم. پروسه خرید شامل این می‌شد که باید از بین چند تا مدل کارت شناسایی یکیش رو انتخاب می‌کردی و جاهای خالیش رو پر می‌کردی. کارت اقامت من چند روزی بود که اکسپایر شده بود و وقتی قسمت تاریخ  کارت رو پر کردم فکر نمی‌کردم مشکلی پیش بیاد. روز بعد یه ایمیل زدن و گفتن که کارت اقامت شما اکسپایر شده و برای رعایت امنیت باید یه سری مدارک شامل مدارک مربوط به محل سکونت، عکس از پشت و روی کارت اقامت، عکس از کارت بانکی، گواهی از محل درآمد برای ما بفرستید. یادم نمیاد دقیقا چی نوشته بودن اما طوری برخورد کرده بودن که انگار من به جای لپتاپ، سفارش کلاشینکوف داده بودم. مثل اکثریت مهاجرین بدبخت از اینکه ایمیلی با این سطح از خشونت دریافت کردم واقعا ترسیدم. می‌خواستم کلا خرید رو لغو کنم. من به ایمیلشون جواب ندادم و دوستپسرم  درجوابشون نوشت که ایمیلتون یه ایمیل ابیوزیو بوده و شما صرفا یه سایت خرید آنلاین هستید نه یه شعبه‌ای برای بازجویی و تفتیش. هر چه سریع‌تر هم ابژه‌ای که خریداری شده رو می‌فرستید و بابت رفتار نادرستتون این آخرین باری هست که از این سایت خرید می‌کنیم.

من نمی‌خواستم این ایمیل رو بفرستم چون واقعا ترسیدم و فکر می‌کردم اونا با خوندن این ایمیل عصبانی میشن. حتی با وجود اینکه می‌دونستم که کارت اقامتم تا چند هفته دیگه تمدید میشه و این مشکل من نبوده که که اکسپایر شده بلکه بابت  این بوده که اداره اقامت به من دیر وقت داده و این پول از حساب بانکی من پرداخت شده و از جایی دزدیده نشده. اما در نهایت به اجبار دوستم ایمیل رو فرستادم و به فاصله چند ساعت جواب دادن که خریدتون رو به آدرسی که خواسته بودید فرستادیم.

باورم نمی‌شد که این لحن جواب دادن اینقدر جواب بده. البته من در خودم نمی‌دیدم که هرگز بتونم با بقیه اینطور صحبت کنم. دوستم میگه این یه ضرب‌المثل هست که میگه مشتری پادشاست و واقعیتش دیگه فکر نمی‌کنم این ضرب‌المثل درست باشه

 »In the world of contemporary capitalism, just expecting to receive the services you paid for is often too much to ask. And if you don’t want to be complicit in United’s (and other airline’s) scheme of overbooking flights to squeeze every penny possible, you could be forcibly dragged off a plane while other passengers look on in horror. »

Laisser un commentaire

