ماجرای سکین و آوختی

یه زنی ولایت ما بود که اسمش سکین بود. احتمالا همون سکینه بوده در اصل و مردم صداش میزدن سکین. ما شهر بودیم و اینا توی همون روستایی بودن که پدربزرگ مادربزرگ من زندگی می‌کردن. شوهر سکین یه خونه جدید ساخت که سقفش به جای چوب آهن بود و از آجر بجای گل در ساخت خونه استفاده شده بود. اون وقتا خونه شیکی محسوب میشد. وقتی می‌گم اون وقتا یعنی زمانی که من هنوز مدرسه نرفته بودم و خیلی مونده بود که مدرسه برم. سکین از شوهرش قول گرفته بود که در خونه جدید  جدا از پدرشوهر و مادرشوهرش زندگی کنن و شوهرش هم قبول کرده بود. قرار بود شوهر سکین یه تیغه وسط این خونه جدید بکشه و اون رو تبدیل به دو قسمت بکنه که یه طرفش پدر و مادرش باشن و طرف دیگه‌ش زن و بچه‌هاش. من اون زمان مفهوم تیغه کشیدن رو متوجه نمی‌شدم و فکر می‌کردم منظورشون اینکه یه تیغ ریش‌تراشی دست بگیری و باهاش توی خونه علامت بذاری. سکین هر چقدر به شوهرش اصرار کرد که زودتر این کار رو بکنه، فایده نداشت و شوهرش هی گشادی به خرج داد و انداخت برای بعد. آخرش یه روز سکین روی خودش نفت ریخت و خودش رو آتیش زد. بعد از اینکه سکین خودش رو آتیش زد، همه داستان این تیغه کشیدن رو فهمیدن و منم از بقیه که حرفش رو میزدن شنیدم. با خود هی کلنجار می‌رفتم که چرا سکین صرفا بابت یه تیغ خودش رو سوزونده و به هیچ نتیجه‌ای هم نمی‌رسیدم. یکی از سوالای من در اون زمان این بود که ربط بین تیغ، تیغه کشیدن و خودکشی چیه.

سکین مرد و شوهرش هنوز به سال زنش نرسیده با یه دختر جوون ازدواج کرد و تیغه رو کشید و خونه رو تبدیل به دو قسمت کرد.

چند روز پیش یاد این داستان سکین افتاده بودم و نمی‌گم چی باعث یادآوری این داستان شد. اما احساس کردم جواب سوالم رو پیدا کردم و فهمیدم که چرا سکین فقط به خاطر یه تیغه کشیدن خودکشی کرد.

Laisser un commentaire

