فیلمی درباره پشت صحنه

تنها پورن استاری که می‌شناسم روکو سیفردیه. شناختش هم به فیلم این کارگردان فرانسوی برمی‌گرده. کارگردان پاپیولاری نیست توی فرانسه اما خوب من نمی‌دونم به چه علتی این کارگردان رو خیلی وقته می‌شناسم. روکو سیفردی در دو فیلم آناتومی دو لانفق و رمنس ایکس بازی کرده و من توی ویکپدیای فیلم لینک ویکیپدیای این بازیگر رو خوندم.  تارزان رو ندیدم. گویا همه با تارزان می‌شناسنش. یه فیلم در مورد روکوسیفردی ساخته شده که هنوز هم روی پرده‌س. خپل گفت که علاقه‌ای به زندگی روکو نداره . از بین دوستای دخترم تنها یه دختر ژاپنیه که گفت با هم بریم ببینیم.  در روزی که می‌خواستم برم فیلم رو ببینم دوست ژاپنی نبود و تنها رفتم. به دوستای آقا هم نمی‌گفتم چون دوست نداشتم با اونا برم یه فیلم در مورد روکو سیفردی ببینم. شاید نزدیک ۱۵ نفر بودیم توی سینما.

هنوزم که به فیلم فکر می‌کنم، میبینم واقعن چیز سورئالی بود برای من. خیلی عجیب بود. در فیلم اون چیزی نمایش داده میشه که ببینده‌های این ژانر از فیلم و کسانی هم که این نوع از فیلم رو نمیبینن موفق به دیدنش نمی‌شن. فیلمبرداری طوری بود که پورنی نمایش داده نمیشد اما بحث‌هایی که قبل و بعد فیلم‌برداری شکل می‌گرفت رو نشون می‌داد و یا آماده کردن محل فیلمبرداری. خب سناریو در این ژانر از فیلم خیلی معنایی نداره. کسی که به سراغ نگاه کردن این ژانر میره، در واقع نمی‌خواد که اون چیزی که ما از یه فیلم عادی انتظار داریم رو ببینه. ببیننده اگه بخواد یه فیلم اینطوری ببینه، میره سراغ فیلم دیگه‌ای و وقتی که به سراغ پورن میاد، می‌خواد که فقط چیز دیگه‌ای ببینه و از فیلم انتظار داره که بلافاصله سر موضوع اصلی بره. به ساده‌ترین شیوه ممکن فیلم تولید می‌کردن. در محل فیلمبردای توی سبد لباسا نگاه می‌کردن و یه ۲ یا ۳ تا لباس زیر و یه پیرهن پاره پاره پیدا می‌کردن و فیلم رو فیلمبرداری می‌کردن. فیلم اگه خوب در نمیومد باید دوباراجرا می‌کردن. اگه خوب از آب درمیومد هم کلی تعریف تمجید که چقدر خوب اون حرکت رو رفتی و یا چیزای دیگه. یه برنامه کاری بسیار فشرده. مثلا یکی از همکاران زنشون که یه لاتینو بود توی ماشین با مدیر برنامه‌هاش بود و مدیر هم در حال گفت برنامه اون هفته‌ش بود که فردا شب یه زن یه مرد، پس فرداشب دو زن و یک مرد، شب بعدش باز یک مرد و یک زن… و همینطور ادامه پیدا می‌کردم. جای دیگه داشت از یه تازه کاری که افتخار پیدا کرده بو که روکو اون رو در کارش بپذیره عکسای تحریکآمیز می‌گرفتن و عکاس به زن می‌گفت الان قیافه‌ت رو طوری کن که انگار داری از لذت میمیری و اونم صورتش رو طوری می‌کرد که انگار همه هستی در اون لحظه جمع شده بود و از فرط لذت داشت پاره می‌شد. یه چیز عجیب دیگه اینکه روکو ایتالیا رفته بود و اونجا کلی مردم به استقبالش رفته بودن و ازش امضا می‌گرفتن و خیلی‌ها می‌گفتن که اون ایدولشونه. حدود ۲ ماه پیش فیلم رو دیدم و خیلی جزییاتش یادم نمیاد. بیشتر  به صورت یه سری سکانسای مبهم توی ذهنمه.

نمی‌دونم چه نظری الان می‌تونم در مورد این شغل داشته باشم. در سکانس‌های پایانی فیلم، روکو در تدارک آخرین فیلمش بود و خداحافظی از این حوزه کاری. می‌خواست فیلمش رو با یکی از همکاران زن که تبدیل به دوست خانوادگی هم شده بود فیلمبرداری بکنه. این همکار زن کمی در مورد خودش صحبت کرد و گفت که بسیار به این کار علاقه داره و کاملا از روی آزادی و دوست‌داشتن این شغل رو انتخاب کرده. خیلی هم روی این تاکید می‌کرد. می‌تونم بگم که حرفای این زن رو اصلا نمی‌تونستم باور کنم. روکو می‌گفت که اگه ابزار جنسیش بجای بیست و چند سانتیمتر فقط ۱۷ سانتیمتر بود هرگز وارد این کار نمی‌شد و در جاهایی از فیلم گریه می‌کرد.  اما این زن رو نمی‌دونم. میفهمم که آدم وقتی عمرش رو پای کاری میگذاره از یه جایی به بعد نمی‌خواد از اون کار بد بگه و ازش دفاع می‌کنه. فرصت اینکه به عقب برگردی و کار دیگه‌ای رو شروع کنی نیست و وقتی کار میشه جزیی از تو، نمی‌خوای ازش بد بگی. بد گفتن از کارت به معنایی بدگفتن از خودته و… . فیلم آخر روکو در یه جایی که گویا یه گالری یا موزه هنری بود رو فیلم‌برداری کردن و گویا خیلی سمبلیک ساخته بودن. سمبلیک از این لحاظ که روکو قرار بود در فیلم به صلیب کشیده بشه. همسر روکو هم اونجا بود و در کارهای پشت صحنه کمک می‌کرد. مثلا در گریم بازیگران و چیزایی از این قبیل. خب من که فیلمی که بازی کردن رو ندیدم اما بعد از فیلم‌برداریشون هم از حرفه‌ای بودن بازیگران تعریف می‌کردن. سازنده این فیلم مستند تا جایی که تونسته بود از نگاه اروتیک به فیلم پرهیز کرده بود و نمیشه در کل فیلم روکو رو فیلم اروتیکی دونست. موضوع فیلم درباره روکو و کارشه اما فیلم اروتیک نیست.

 

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s